Headerbild

Klubbmästerskap dressyr 12/11

2023-10-12 i Allmänt, Aktiviteter

Nu har det blivit dags att kora årets klubbmästare i dressyr.

Domare: Jenny Engström

Det finns fyra klasser att välja mellan:

LD:1 - för dig som rider i skritt och trav under nedsittning i god balans och utan ledare.

Samtliga som rider på lägst 60% vinner en rosett.

LC:1 - för dig som rider i samtliga gångarter i god balans och med god inverkan.

Samtliga som rider på lägst 60% vinner en rosett.

LB:1 - för dig som rider någorlunda i form samtliga gångarter. 15 m volt i galopp.

Klubbmästerskap ingår i klassen, antal placerade efter antal startande enl. TR.

LA:1 - för dig som rider i samtliga gångarter. Skänkelvikningar, 10 m volter och förvänd galopp på rakt spår ingår.

Klubbmästerskap ingår i klassen, antal placerade efter antal startande enl. TR.

LB:1 och LA:1 är både en individuell klass och KM-klass. Vilket betyder att den med högst procent i respektive klass vinner en rosett oavsett ålder. Dock sker gruppindelning skolhäst och privat hästar. Klubb mästartiteln tilldelas den som rider på högst procent i respektive kategori (se nedan) oavsett om man startar LB:1 eller LA:1.

KM klasser:

Skolhäst junior

Skolhäst senior

Privathäst junior

Privathäst senior

Anmälan sker via Hippocrates senast 8/11. Ridskoleelever önskar tre hästar (men garanteras inte att man får någon av dem). Ni lägger till vilka hästar ni önskar på fliken ”mina aktiviteter”. Ni som rider privathäst lägger till den/dem via ”mina hästar” som ni finner på ikonen med ”gubben”.

Anmälan är bindande från och med 5/11.

Pris: skolhäst 310:- privathäst 210:-

Betalning skickas via faktura.

Vid frågor gällande:

Tävlingen - jenny@kilsrf.se