Anläggningen

Anläggningsavgift (gäller för alla banor)

Avgiften ska vara betald innan du nyttjar anläggningen och du behöver informera dig om de regler som gäller vid användandet. Reglerna finns i ridhuset samt nedan. Vaccination enligt TR krävs.

Betalas till Bankgiro: 5002-9842 eller Swish: 123 378 39 09 märk betalningen med namn och anläggningsavgift.

Anläggningsavgift för medlemmar VT 2024

100 kr/gång

750 kr/termin

Anläggningsavgift för ej medlemmar VT 2024

125 kr/gång

1300 kr/termin

Bokning av ridhus

Vill du boka ridhuset/ en utebana kostar bokningen 300 kr/bana och påbörjad timme plus anläggningsavgift enligt ovan. Bokningen sker via kontakt med ridskolechefen, jenny@kilsrf.se

Ridhusschema

Ridhusregler

• Knacka och invänta svar innan du går in ridhuset.

• Godkänd hjälm med hakband ska alltid bäras vid ridning.

• Godkänd väst ska bäras av barn och ungdomar under 18 år.

• Vid ridning i båda varv hålls möte till höger.

• Vid fler än fyra ryttare i ridhuset rider ryttarna i samma varv.

• Ryttare på volten lämnar företräde för dem på fyrkantspåret.

• Skritt rids innanför fyrkantspåret

• Halt görs i mitten av en volt.

• Efter avslutat ridpass, meddela när du ämnar föra ut hästen ur ridhuset.

• Longering och töm-körning genomförs som regel inte samtidigt som ridning.

• Lös-hoppning sker endast under ledning av KRF:s personal alt. efter överenskommelse med personalen.

• Hoppning sker på fastlagda tider eller efter samtliga ryttares medgivande. Minderåriga hoppar endast under uppsikt av vuxen.

• Vaccination enligt Ridsportförbundets Tävlingsreglemente (TR) är obligatoriskt. På uppmaning av personal eller annan medlem ska kvitto på betald avgift kunna uppvisas.

• Du som inte har ridhuskort betalar in ridhusavgiften INNAN du nyttjar ridhuset. Medlem: 100kr/gång eller 750kr/termin. Icke medlem: 125kr/gång eller 1300kr/termin. Betalas via BG 5002-9842 eller swish 123 378 39 09.

• Visa hänsyn.

• Var och en mockar efter sig efter avslutat ridpass.