Headerbild

Medlemsinformation vårterminen 2024

Medlemsinformation inför vårterminen 2024

Vi önskar dig välkommen till en ny termin hos Kils Ryttarförening.
Terminen startar måndagen den 8 januari och avslutas lördagen den 15 juni.

Från i höstas fick alla elever ett eget konto i Hippocrates Academy där du som elev/målsman loggar in och uppdaterar personlig information samt avbokar mm. All ridning faktureras via Hippocrates om inget annat är överenskommet.

Vi fortsätter att lämna rabatt till dig som vill rida flera gånger i veckan. Detta gäller om du rider på en fast plats varje vecka för ordinarie pris; för andra tillfället är rabatten 15% och för det tredje tillfället 25%. Om du rider på en fast plats varje vecka och i  trimgrupp är rabatten 10% på trimgruppen. Med regelbundet menas en fast bokad plats i en ridgrupp. Prata med din instruktör om det finns någon ledig plats till dig om du är intresserad.

Uppsägning av ridplats

Uppsägning av ridplats skall ske via mail till louise@kilsrf.se alternativt till jenny@kilsrf.se eller via telefon 0554-40829, i samband med terminsslut eller periodsbyte. Vill du säga upp din plats under terminen måste det ske i samband med periodbytet. När du väl betalt in för en period återbetalas inga pengar om du inte kan uppvisa läkarintyg. Eventuell igenridning skall göras innan du slutar.

.Återbud skall lämnas senast kl. 15.00 samma dag på vardagar och kl. 8.00 på lördagar. Du avbokar din lektion via din inloggning på Hippocrates.

Igenridning

Om du missar en ridlektion har du möjlighet att rida igen i en annan ridgrupp i mån av plats. Detta under förutsättning att du har lämnat återbud till din ordinarie ridlektion i tid. Igenridningen måste göras under samma termin/period. Du bokar själv din igenridning via din inloggning på Hippocrates under fliken "mina aktiviteter".

Obligatoriska åtaganden och försäljning

Samtliga ridande förväntas delta som funktionärer vid tävlingar eller hjälpa till på arbetsdagar en gång per termin. Är den ridande under 13 år behövs stöd av en vuxen eller annan närstående.

Under terminerna kommer vi även att sälja bl.a. Restaurangchansen, Bingolotter, Newbody, Bingolottos julkalender mm.

Den obligatoriska försäljningen för varje ridande/familj är:

• Newbody - 5 paket

• Restaurangchansen - 1 st

• Bingolottos julkalender - 1 st

All frivillig försäljning som sker utöver ovanstående är förstås mycket värdefull!

För den som hellre vill köpa ut sig, genom att betala in motsvarande föreningens förtjänst, är det möjligt. Prata med din ridinstruktör.

All försäljning betalas till Bankgiro 5002-9842 eller swish 123 378 39 09. Märk din betalning med namn och vad det gäller.

Ungdomssektionen

Du vet väl att alla som är under 26 år automatiskt är medlemmar i ungdomssektionen (US). US styrelse anordnar många olika aktiviteter bl.a. myskvällar, småtävlingar och barnkalas. Vill du veta mer om detta kan du följa dem på instagram: Kilsrf_US

Manegehyra

Manegehyra för hela vt-23 är 700 kr eller 90 kr/gång om du är medlem, icke medlem 120 kr/gång. Manegehyra gäller för alla banor!

Vill du boka ridhuset/ en utebana kostar bokningen 300 kr/påbörjad timme, till detta tillkommer manegehyra enligt ovan. Bokning måste ske via kontakt med ridskolechefen.